googleannonsering med Strategi Helhet Expertis Skalbarhet Effekt Flow

Från enkel textannonsering till mångsidig plattform – idag kan allt från text, bild, video och produkter inkluderas i Google Ads. Du syns i Googles sökresultat men får också tillgång till hela deras sök- och displaynätverk som består av över 35 miljoner webbplatser. Summan av kardemumman: Med Ads får du skräddarsydda kampanjer som effektivt når din målgrupp.

Som certifierad Google Partner är vi vana att leverera effektiva kampanjer med goda resultat och hantera stora annonsbudgetar.

Googleannonsering med oss på Flow

Vi vet att grunden för en bra annonsering på Google och andra sökmotorer läggs långt innan man skapar kampanjen. Därför ser vi till helheten – strategi, hemsidans förutsättningar, data och spårning i kombination med annonseringen. Vi prissätter inte vårt Google Ads-erbjudande baserat på antal sökord du vill synas på, utan skräddarsyr en lösning som passar just din verksamhet och varumärke.  

När du annonserar tillsammans med oss har du dessutom alltid direktkontakt med din annonseringsstrateg, både i avstämningsmöten och om det dyker upp frågor under arbetets gång. Du har alltid tillgång till en digital rapport som uppdateras i realtid, för maximal transparens. 

Så jobbar vi med ads

ra Ads-projekt består av uppstartsfas och löpande fas. Beroende på uppdrag och kund kan de se lite olika ut – och vi berättar gärna mer om hur vi skulle jobba med just dig och ditt varumärke – hör av dig 

Uppstartsfasen – analys, kundresa och utgångsläge

I första steget fokuserar vi på analys, att förstå kundresan och ta fram det bästa utgångsläget från de förutsättningar som finns. Här har vi tät kontakt med dig och mer frekventa avstämningar för att lägga grunden för vårt arbete framåt. Vi sätter upp spårning, gör sökordsanalys, skapar konton och produktfeeds och allt annat som behöver förberedas inför annonseringsstart.

Den löpande fasen – finslip och uppskalning

I det löpande arbete ligger fokus på att finslipa, förbättra och skala upp annonseringen. I den här fasen har vi vanligtvis månatliga avstämningar där vi går igenom resultat och presenterar förslag på optimering som inte görs löpande. Vi vet att bästa resultatet nås när vi slår våra kloka huvuden ihop. När vår kunskap om annonsering och digital synlighet kombineras med din kunskap kring ert bolag, varumärke, bransch och kunder.

Robert eller Joel hjälper dig med Ads – oavsett om du är helt ny på arenan eller veteran i ringen. 

Bild av Robert Lindell

Robert Lindell

Manager WEB & SEO
RING | MAILA

Bild av Joel Sundström

Joel Sundström

Affärsutvecklare WEB & Digital
RING | MAILA

Är Ads ett krav idag? Kort svar: Jepp!

Google Ads är en effektiv lösning (kanske den effektivaste!) för dig och ditt varumärke att nå din målgrupp. Genom sökannonsering positioneras ditt företag framför ögonen på människor som aktivt söker efter produkter eller tjänster som du erbjuder. Och, med Googles kostnad per klick-modell betalar du bara för faktiska klick. Du har full kontroll över kostnaden genom en fast budget som spenderas under en given period. 

Med Google Ads upptäcker nya kunder dig, du stärker ditt varumärke och driver försäljning genom ditt erbjudande syns för dem som aktivt söker efter just sånt du säljer. Till skillnad från organisk synlighet som tar tid att bygga upp, ger Google Ads nästintill omedelbar synlighet i sökresultaten. Så, Google Ads är ett kraftfullt verktyg som ökar din synlighet och konkurrerenskraft om kundernas uppmärksamhet. Det är också i princip en hygienfaktor i varje modernt varumärkes kommunikationsverktygslåda. 

Kom igång med Google Ads